De gemeente Bladel heeft een vergunning voor de aanbouw van een school verleend.
Achteraf blijkt dat de gemeente al lang wist dat er fouten in de procedure zaten en documenten die dat bevestigen zijn buiten de bezwaarprocedure gebleven.
De gemeente reageert niet op het Woo-verzoek wat inmiddels al 4 weken in de ingebrekestellingsprocedure is.
Het is een school dus grote kans dat de gemeente een groot eigenbelang heeft.
Ik wil om het eigenbelang nog een tweede Woo-verzoek indienen.
Er word niet gehandhaafd, hierdoor zijn er bijna aanrijdingen geweest met basisschool-leerlingen.
Nooduitgangen worden gebarricadeerd en de brandweer opstelplaats wordt niet vrij gehouden. Er vinden hijswerkzaamheden plaats waarbij de hijszone van de hijskraan over het schoolplein komt.
Een betonpomp die al om 6 uur 's ochtends aan mag zonder geluidsonderzoek en een betonvlindermachine waarbij AI het geluidsonderzoek gemaakt heeft. Hier kan je natuurlijk geen vergunning op verlenen en is er maar een oplossing: publiceren tijdens de werkzaamheden en dan op geen procesbelang aansturen.
Er is ook een geluidsonderzoek gedaan. Groep 6,7,8 - goed voor 50 leerlingen - zijn niet meegenomen. En ook zijn niet alle pauzetijden meegenomen. Het buiten les geven en het afspelen van versterkte muziek is niet meegenomen en een gedeelte van het schoolplein is ook niet berekend.
Er werd door de bouwers ook gerookt op het schoolplein en in het zicht van de leerlingen.
Ook als ik vraag om de definitieve vergunning met de resultaten van het geluidsonderzoek krijg ik geen antwoord.
De school mag ook een volledige zijgevel van een brandcompartiment slopen en veranderen zonder daar een bouwtechnische tekening voor aan te leveren ook niet als die vraag van de architect af komt.
Heeft iemand nog een goed advies?
Of is dit te veel voor 1 Woo-verzoek en begraaf ik de gemeente met vragen? Mijn gevoel zegt dat de gemeente een zeer groot eigenbelang heeft gehad en bewust dingen heeft toegestaan waarbij het normaal zou hebben opgetreden.