Ik heb een Woo verzoek ingediend bij een gemeente. Het verzoek gaat over bezwaarschriften rondom bouwvergunning vanaf 2024 t/m juni 2026. Ik heb heel heel specifiek gevraagd namelijk bezwaarschriften rondom vergunningaanvragen mbt bouwen of slopen die afgewezen zijn. Eerst krijg ik een mail van de Woo coördinator over een preciseringverzoek maar ik merkte dat het ging om de periode ipv de inhoud van documenten of bepaalbaarheid van documenten. Ik bel de desbetreffende medewerker en vraag dat een preciseringverzoek bedoeld is om duidelijk te krijgen als mijn verzoek niet duidelijk is, niet om te zorgen dat ik de periode nog verder kan inkorten. Ik vroeg dan ook om rectificatie want het bleek namelijk wel duidelijk te zijn welke documenten ik verzoek. Die rectificatie heb ik per mail gekregen waarin expliciet is toegegeven dat mijn verzoek duidelijk is en dat het preciseringverzoek is ingetrokken. Tot mijn verbazing krijg ik nu weer een mail van de medewerker waarin staat na overleg met de afdeling dat het zou gaan om duizenden documenten (geen idee hoe maar oké) en dat het verzoek dusdanig belastend is voor de gemeente. Ik zou het verzoek nog veel verder moeten beperken of anders zou het buiten behandeling worden gesteld.
Ik snap het echt niet, je kan toch niet enkel op basis van de omvang een verzoek buiten behandeling stellen omdat volgens hun het te belastend is voordat ze überhaupt bezig zijn gegaan?
Wat moet ik nu ook doen gezien ze expliciet hun eerdere precisering hebben ingetrokken en hebben toegegeven dat het verzoek wel duidelijk is? Zijn er belangrijke dingen jurisprudentie die mijn standpunt dat omvangrijk geen beletsel is opzich zelf ?