Het grote vertragingstactieken topic

Hi,

Ik dacht dat het een goed idee zou zijn een overzicht te maken van vertragingstactieken en de dingen die je daar aan kunt doen.Want een gewaarschuwd Woo verzoeker telt voor twee!

Hier een eerste aanzet van mijn kant. Ik ben benieuwd of jullie dingen in dit overzicht missen en wat je er zoal aan doet.

Probleem Verschijningsvorm Wat eraan te doen
Termijnoverschrijding Bestuursorgaan beslist niet tijdig Informeel contact; daarna beroep niet-tijdig
Achterhouding Stukken worden niet of niet volledig aan de rechtbank overgelegd Voor de zitting laten bevestigen wat wel en niet wordt overgelegd
Integrale weigering Geen beoordeling per document of documentonderdeel, waardoor de rechter soms niet inhoudelijk aan de weigeringsgronden toekomt Beperkt beĆÆnvloedbaar; zo vroeg mogelijk wijzen op noodzaak van beoordeling per document/onderdeel
Zoekgebrek Gesteld wordt dat documenten ontbreken of niet zijn aangetroffen zonder voldoende inzichtelijke zoekslag In bezwaar/beroep zo snel mogelijk concreet en onderbouwd aangeven waarom de zoekslag tekortschiet
1 like