Ik heb in het kader van een projectje een eigen Woo dashboard gemaakt m.b.t. de besluiten / documenten van de rijksoverheid.
Ik zou hierbij de gelegenheid willen nemen om navraag te doen bij mensen die bekend zijn met de Woo - oftewel jij die dit nu leest - om eventueel feedback te krijgen om het project te verbeteren, of wellicht andere features toe te voegen als er behoefte aan is.
Tot nu toe heb ik rond 9000 besluiten kunnen inventariseren hiervoor. Ben met het inventariseren destijds een half jaar geleden begonnen.
Mij valt btw ook op dat oudere besluiten die ik dus een half jaar geleden had geinventariseerd en waarvan de link dus nog te zien is in mn dashboard, nu door rijskoverheid offline zijn gehaald? Weet iemand toevallig wat hier achter zit, want heel wat besluiten zijn opeens niet meer te vinden.
Er zijn wel wat vergelijkbare initatieven, zoals Woogle: Overzicht - WooGLe . Maar ik moet zeggen dat dit er heel goed en prettig uit ziet.
Wat betreft de offline gehaalde verzoeken: afgelopen voorjaar is men er binnen de overheid achtergekomen dat in de metadata van een deel van de pdfs (de besluiten en de documenten) namen van ambtenaren stonden. Men vond dit onwenselijk en daarom is er een omvangrijke operatie doorgevoerd om al deze namen te verwijderen. Kennelijk zijn daarbij ook de links vervangen. Heel vervelend.
Gave website! Het Rijksdashboard Woo-verzoeken wordt maar eens per kwartaal bijgewerkt. Jouw site wordt zo te zien continu bijgewerkt, dus erg nuttig!
Ik denk dat je er al mee bekend bent, maar bij Open State hebben we de afgelopen 4 jaar onderzoek gedaan naar de afhandeling van Woo-verzoeken. Zie ons meest recente rapport Schildpaddensoep. Wellicht interessant !
Mooie site hoor - complimenten - strak en bruikbaar. En ik zie niet alleen Woo-besluiten verdwijnen. Persistent links is niet de overheid zijn ding. Dat is irritant, ook met sommige parlementaire documenten.