Inmiddels is het 4 februari, dit is de deadline die het Openbaar Ministerie (OM) zichzelf had gegeven om een besluit te nemen op mijn verzoek. Ik heb alleen nog steeds geen antwoord op mijn Woo-verzoek van het OM ontvangen. Vandaag de rechtbank maar weer gemaild over mijn beroep niet-tijdig, waar ik ook nog niks over heb gehoord. Ik weet eigenlijk niet wat ik verder nog zou kunnen doen. Iemand nog tips?
In beginsel ligt jouw beroep op de stapel met beroepen niet-tijdig en worden deze in volgorde van binnenkomst en op basis van of het dossier compleet is (verweerschrift binnen?) behandeld.
Het enige wat je nog kunt doen, is een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de rechtbank. Iedere rechtbank heeft deze. Dit kan soms helpen om de zaak prioriteit te geven, maar dan moet er natuurlijk wel een reden zijn dat jij vindt dat jouw zaak met voorrang behandeld moet worden.
We zullen hier spaarzaam mee om moeten gaan, omdat het anders ook al gauw een bot instrument is gebleken. Rechtbanken zullen dan zeggen: het is een structureel probleem dat we te weinig rechters en griffiers hebben om sneller deze beroepen af te handelen.
1 like