Ik heb een vraag. Ik heb tweemaal een preciseringverzoek gekregen.Op beide verzoeken heb ik dezelfde dag nog gereageerd. Nu zijn we al 4 weken + 1 dag verder en heb ik besloten een ingebrekestelling te sturen. Ik wil mezelf namelijk indekken voor het geval ik een beroep niet tijdig beslissen moet indienen omdat het allemaal te lang duurt. Ik krijg nu als reactie dat mijn ingebrekestelling prematuur is omdat de termijn opgeschort werd door de preciseringverzoeken. Ik denk echter omdat ik op beide preciseringverzoeken op dezelfde dag heb gereageerd, dat er geen sprake is van opschorting. Stel ik krijg een preciseringsverzoek op 21 juli om 15:00. Ik reageer daarop 30 minuten later. Dan is de opschorting toch opgeheven?
Dit is mijn situatie: 24 juni heb ik een Woo-verzoek ingediend. Op 26 juni heb ik een ontvangstbevestiging gekregen met daarin een preciseringsverzoek. Ik kreeg 2 weken de tijd om daarop te reageren. Op dat eerste preciseringsverzoek heb ik dezelfde dag nog geantwoord. Vervolgens kreeg ik op 2 juli een tweede preciseringsverzoek met ook 2 weken de tijd om te reageren, dat ik ook diezelfde dag nog heb beantwoord. Er is niet verdaagd dus de termijn van 4 weken zou uiterlijk 22 juli moeten zijn. Het is vandaag 23 juli dus 4 weken + 1 dag oftewel termijnoverschrijding. Ik heb een ingebrekestelling gestuurd. Is dit prematuur? Volgens mij niet als ik artikel 4:15 lid 1 sub a van de Awb lees.
Artikel 4:15 lid 1 sub a van de Awb:
1. De termijn voor het geven van een beschikking wordt opgeschort met ingang van de dag na die waarop het bestuursorgaan:
a. de aanvrager krachtens artikel 4:5 uitnodigt de aanvraag aan te vullen, tot de dag waarop de aanvraag is aangevuld of de daarvoor gestelde termijn ongebruikt is verstreken […]
‘Tot de dag waarop de aanvraag is aangevuld’: dit is een beetje vaag voor mij. Wil dat zeggen in mijn situatie dat op beide dagen dat er een preciseringsverzoek binnen is gekomen ik die mee moet tellen bij de termijn?