Het waterschap Rijn en IJssel wil niet voldoen aan mijn WOO-verzoek 2025 om dat op 9 mei as een hoorzitting staat gepland over 2024. Het bezwaar over 2024 is dat het waterschap onterecht financiële gegevens niet wil openbaren onder het mom van concurrentie.
Ten tweede vraag ik u om u niet te verschuilen achter de hoorzitting op 9 mei as, maar te voldoen aan WOO hoofdstuk 1 rechten art 1.1 en hoofdstuk 4 openbaring op verzoek artikel 4.1.
Dus het opgevraagde voor 2025 te openbaren en de discussie over het wel of niet willen verstrekken van de financiële gegevens wel tijdens de hoorzitting aangeven welke weigergronden het waterschap gebruikt.
Antwoord waterschap: Informatie over 2025
U geeft aan de informatie over 2025 te willen ontvangen. Hieruit maken wij op, samen de ingebrekestelling die wij hebben ontvangen (op d.d. 8 april j.l.), dat u zich niet kan vinden in het aanhouden van uw Woo-verzoek van d.d. 25 januari 2025 met zaaknummer 234960, zoals door het waterschap in onderstaande e-mail is aangegeven.
Naar aanleiding van uw reactie en de ingebrekestelling gaan wij door het verzamelen van de door u verzochte informatie. Dit zullen vele documenten zijn en wij zullen trachten uw verzoek zo spoedig mogelijk af te handelen. Graag bieden wij u de mogelijkheid met het waterschap in overleg te treden. Wellicht wilt u een prioritering aangeven of bent u op zoek naar specifieke informatie. Wij horen graag van u of u bereidwillig bent tot overleg.
Het waterschap maakt gebruik van een programma Zylab om snel door alle documenten heen te gaan en het feit dat het waterschap domweg slecht documenteert openbaren zij bijvoorbeeld 1 rapport wel 10 keer aangezien dit rapport per mail van reacties wordt voorzien en doorgestuurd.
Mag ik dit zien als traineren?